Kategorije
Brezplačno svetovanje +386 (0)1 620 77 25
Moj račun
0
0
Dostava: Brezplačna
Skupaj: 0,00 €
Pregled košarice
Začetna stran Blog Nasveti Formati projekcijskih platen
Nasveti

Formati projekcijskih platen

Vsi članki
31.01.2023.

Projicirani formati projektorjev so določeni s specifičnim razmerjem stranic zaslona. Razmerje stranic je delno razmerje med širino video slike in njeno višino. Dve najpogostejši razmerji stranic pri domačem videu sta 4 : 3 (znano tudi kot 4 x 3, 1,33 : 1 ali standardno) in 16 : 9 (16 x 9, 1,78 : 1 ali širokozaslonski). Vsi starejši televizorji in računalniški monitorji, s katerimi ste odraščali, so imeli kvadratno obliko 4 : 3 - le 33 odstotkov širši, kot je bil visok. Po drugi strani pa je 16 : 9 izvorno razmerje stranic večine programov HDTV - je 78 odstotkov širši, kot je visok, ali za eno tretjino širši od 4 : 3.

Kakšno je najboljše razmerje stranic za vas?

 

Danes so najpogosteje prodajani zasloni z razmerjem stranic za domači kino 16 : 9 Widescreen HDTV in 4K UHD in zdaj vse večji 2,35 : 1 CinemaScope. Zasloni z razmerjem stranic HDTV 16 : 9 ali 4K UHD 16 : 9 se odlično ujemajo z današnjimi HD, Full HD ali 4K UHD projektorji za domači kino ali pa za večnamensko poslovno uporabo.
 

 

Če želite ugotoviti, kakšno razmerje stranic je za vas najboljše, razmislite o naslednjem:

 

  • Če gradite namensko sobo za domači kino, ki je namenjena predvsem gledanju filmov, predlagamo zaslon z razmerjem stranic 2,35 : 1 Cinema, saj se v tem formatu običajno snema večina filmov. Vendar, ko gledate 16 : 9 in 4 : 3 vsebino razmerja stranic na projekcijskem platnu Cinema 2,35 : 1 boste imeli na levi in desni strani projicirane slike črne črte.
  • Če kupujete projekcijskoplatno za TV sobo ali primarno gledanje HDTV kanalov in vsebine video iger, potem predlagamo projekcijsko platno 16 : 9. Ko pa gledate filme 2,35 : 1, boste imeli nad in pod projicirano sliko črne črte (na splošno manj vsiljive kot nasprotno ustvarjene stranske črte). Ko gledate vsebino 4 : 3, boste ob straneh projicirane slike imeli črne črte.
  • Če kupujete projektorsko platno za konferenčno sobo, avditorij ali za kjerkoli, kjer bo prikazan zaslon računalniških monitorjev, potem priporočamo format 16 : 10 Widescreen PC, ločljivosti WXGA 1280 x 800 in WUXGA 1920 x 1200. Ko gledate filme 2,35 : 1, boste imeli črne črte nad in pod projicirano sliko ali ob straneh, ko gledate vsebino 16 : 9 in 4 : 3.
  • Če kupujete projekcijsko platno za učilnico, predavalnico ali študijsko sobo, kjer je potrebna bolj prilagodljiva rešitev za prilagajanje številnih formatov, potem priporočamo kvadratni format 1 : 1 ali 4 : 3, brez črnih robov. Pri platnu projektorja 1 : 1 ali 4 : 3 lahko preprosto spustite platno na ustrezen položaj formata, ki ga prikazujete in premaknete projektor nazaj ali naprej, podobno, kot da prilagodite sliko.

1 : 1 (KVADRAT)

Kvadratni format je 1 : 1 – ta format se je najpogosteje uporabljal za diaprojekcije in veliko starejše medijske vsebine. Kvadratni projektorski zaslon formata 1 : 1 je mogoče premakniti navzdol ali navzgor, da simulirate širokozaslonske/HDTV ali video formate za ogled. Zaradi tega je kvadratni format 1 : 1 idealen za večjo prilagodljivost pri uporabi in tudi za bolj prenosljive aplikacije.

4 : 3 (VIDEO – LOČLJIVOSTI SVGA IN XGA)


Imenuje se tudi 4 : 3 XGA ali SVGA format. To razmerje postaja razmerje preteklosti, saj 16 : 9 HD, Full HD in 4K UHD prevladuje tako v vsebinah kot v Tv-jih, profesionalnih ekranih in projektorjih. Veliko klasičnih filmov je bilo posnetih v tem razmerju stranic.
Razmerje 4 : 3 za standardno televizijo se uporablja že od začetka televizije in se uporablja za številne računalniške monitorje. 4 : 3 je razmerje stranic, ki ga je Akademija za filmsko umetnost in znanost določila kot standard po pojavu optičnega zvoka na filmu. Če bi TV ustrezal temu razmerju stranic, bi lahko filme, ki so bili prej posneti na film, zadovoljivo gledali na televiziji v zgodnjih dneh medija (tj. v 40. in 50. letih). Ko je obisk kinematografov upadel, je Hollywood ustvaril širokozaslonska razmerja stranic, da bi svojo industrijo razlikoval od televizije.

16 : 9 (ŠIROKI ZASLON, HDTV, FULL HD IN 4K UHD)


Imenuje se tudi 16 : 9, visoka ločljivost, HDTV, Full HD, široki zaslon in 4K UHD. Idealno za kanale HDTV, DVD-je in BlurAY. To je mednarodni standardni format HDTV, ki se uporablja v Združenih državah, Avstraliji, na Japonskem in v Kanadi ter v Evropi na satelitski in ne-HD širokozaslonski televiziji (EDTV) PALplus. Razmerje stranic 16 : 9 je bil kompromis med 35-milimetrskim standardom širokega zaslona v ZDA in Združenem kraljestvu (1,85 : 1) ter 35-milimetrskim evropskim standardom širokega zaslona (1,66 : 1).
To je zdaj standardno razmerje stranic v ZDA, EU in povsod po svetu in vsi HD, Full HD in 4K UHD projektorji izvorno projicirajo v tem razmerju stranic. To je tudi ena najbolj priljubljenih izbir za hišni kino in medijske prostore, ko šport in igranje iger prevladata nad gledanjem filmov.

16:  10 (PC ŠIROK ZASLON, MONITOR/ZASLON – WXGA IN WUXGA)


Imenuje se tudi 16 : 10, širokozaslonski zaslon za osebni računalnik, računalniški monitor/zaslon ali široki zaslon za tablični računalnik. Ta format 16 : 10 se običajno uporablja na računalniških monitorjih in je zdaj bolj priljubljen v določenih ločljivostih prenosnikov in tablic. Nekoliko manj širok in višji od tipičnega 16 : 9, razmerje stranic 16 : 10 ustreza običajnim širokozaslonskim ločljivostim projektorjev, kot so WXGA (1280 x 800), WXGA+ (1440 x 900), WSXGA+ (1680 x 1050) in WUXGA (1920 x 1200).

2,35 : 1 (CINEMASCOPE, CINEMA FORMAT)


To je 35 mm anamorfni standard izpred leta 1970, ki sta ga uporabljala CinemaScope ("Scope") in zgodnja Panavision. Anamorfni standard se je subtilno spremenil, tako da je sodobna anamorfna produkcija dejansko 2,39 (2,40 : 1), vendar se kljub temu pogosto imenuje 2,35 zaradi stare konvencije.
Večina večjih izdanih filmov uporablja to razmerje stranic in zato večina ljudi izbere to razmerje stranic, ko gradi namenski domači kino, kjer gledanje filmov pretehta televizijo, šport in igre. To razmerje stranic je veliko širše od HDTV 16 : 9.

V primeru, da še vedno ne veste, če izbirate pravilno, nas pokličite na +386 (0)1 620 77 25 ali pa pišite na [email protected]. Z veseljem Vam bomo svetovali kateri je pravi format projekcijskega platna za Vašo projekcijo.

Newsletter

Prijavite se in bodite na tekočem s svetom avdio-video tehnologije.

Kaj boste dobili s prijavo na e-novice?

Enkrat mesečno vam bomo pošiljali:

  • posebne ugodnosti
  • akcije in prihranke
  • novosti iz avdio-video sveta
  • strokovne nasvete

so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje. Za njihovo uporabo nismo dolžni pridobiti soglasja.

 

1. Splošno o piškotkih


1.1. Kaj so piškotki?

Piškotki so male besedilne datoteke, ki jih večina sodobnih spletnih mest shrani v naprave uporabnikov, torej oseb, ki s svojimi napravami katerimi dostopajo določene spletne strani na internetu. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom uporabnika, saj lahko v brskalniku, ki ga uporabnik uporablja, hranjenje piškotkov omeji ali onemogoči.

Tudi ob obisku spletne strani in njenih podstrani, ter ob izvajanju operacij na strani, se na vaš računalnik, telefon oziroma tablica, samodejno oziroma ob vašem izrecnem soglasju namestijo določeni piškotki, preko katerih se lahko beležijo različni podatki.


1.2. Kako delujejo in zakaj jih potrebujemo?

Vsakemu obiskovalcu oziroma nakupovalcu je ob začetku vsakokratne uporabe spletne trgovine dodeljen piškotek za identifikacijo in zagotavljanje sledljivosti (t.i. "cookie"). Strežniki, ki jih podjetju nudi podizvajalec, samodejno zbirajo podatke o tem kako obiskovalci, trgovci oziroma nakupovalci uporabljajo spletno trgovino ter te podatke shranjujejo v obliki dnevnika uporabe (t.i. »activity log«). Strežniki shranjujejo informacije o uporabi spletne trgovine, statistične podatke in IP številke. Podatke o uporabi spletne trgovine s strani nakupovalcev lahko podjetje uporablja za anonimne statistične obdelave, ki služijo izboljševanju uporabniške izkušnje in za trženje izdelkov in/ali storitev preko spletne trgovine.

Posredno in ob pridobitvi soglasja, lahko spletna trgovina na napravo obiskovalca oziroma nakupovalca shrani tudi piškotke zunanjih storitev (npr. Google Analytics) ki služijo zbiranju podatkov o obiskih spletnih mestih. Glede zunanjih storitev veljajo pravilniki in splošni pogoji o obdelovanju osebnih podatkov, ki so dostopni na spodnjih povezavah.


2. Dovoljenje za uporabo piškotkov

Če so vaše nastavitve v brskalniku s katerim obiskujete spletno mesto takšne, da sprejemajo piškotke, pomeni, da se z njihovo uporabo strinjate. V primeru, da ne želite uporabljati piškotkov na tem spletnih mest ali jih odstraniti, lahko postopek za to preberete spodaj. Toda odstranitev ali blokiranje piškotkov lahko rezultira v neoptimalnem delovanju tega spletnega mesta.
 

3. Obvezni in neobvezni piškotki ter vaše soglasje

3.1. Podjetje za uporabo obveznih piškotkov ni dolžno pridobiti vašega soglasja (obvezni piškotki):

Obvezni piškotki so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje.

3.2. Piškotki, ki niso nujni z vidika normalnega delovanja spletne strani, in za katere smo dolžni pridobiti vaše soglasje (neobvezni piškotki):

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.


5. Kako upravljati s piškotki?

S piškotki lahko upravljate s klikom na povezavo "Nastavitve piškotkov" v nogi spletne strani.

Nastavitve za piškotke pa lahko nadzirate in spreminjate tudi v svojem spletnem brskalniku.

V primeru, da želite izbrisati piškotke iz vaše naprave, vam svetujemo, da se držite opisanih postopkov, s tem pa si boste najverjetneje omejili funkcionalnost ne samo našega spletnega mesta, ampak tudi večino ostalih spletnih mest, saj je uporaba piškotkov stalnica velike večine sodobnih spletnih mest.

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Google maps
Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel